הגר"ד לאו לשר הדתות: "זו הזדמנות להגדיל את מצבת הדיינים בבה"ד"

איתי גדסי No Comments on הגר"ד לאו לשר הדתות: "זו הזדמנות להגדיל את מצבת הדיינים בבה"ד"

עם הקמת הוועדה למינוי דיינים בראשות שר הדתות, שלח הרב הראשי הגר"ד לאו מכתב ברכה לשר וביקש כי יפעל לגדלת מצבת הדיינים בבתי דין, "בעוד מערכת בתי המשפט צמחה במאות אחוזים, מערכת בתי הדין נשארה באותה מצבת עשרות שנים"

הרב הראשי הגר"ד לאו צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר זמן רב שלא נבחרו דיינים חדשים בשל עיכובים פוליטיים, הודיע שר הדתות הרב יעקב אביטן על הקמת הוועדה. נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו שלח היום (שני) מכתב ברכה מיוחד אל השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן לאחר שהקים את הוועדה לבחירת דיינים שהוא עומד בראשה.

נשיא בית הדין מציין במכתבו כי הוא "יודע את הצורך בהקמת הוועדה ומכיר את הקשיים שעמדו לפניך, אני רואה לנכון לברך אותך על הצלחתך".

עוד כותב הנשיא לשר: "מערכת בתי הדין הרבניים זקוקה לוועדה על מנת שנוכל למלא את השורות החסרות ולהוסיף דיינים לבתי הדין בישראל. זו גם הזדמנות לפעול להגדיל את מצבת הדיינים בבתי הדין הרבניים בישראל".

הרב הראשי מבקר את צמצום משרות הדיינים וגרימת עומס וסבל רב למתדיינים, "את מי שעוקב אחר מה שקורה במערכת משפטית אחרת רואה שהיא צמחה במאות אחוזים מאז הקמתה, ואילו מערכת בתי הדין נשארה באותה מצבת כבר עשרות שנים, למרות גידול האוכלוסייה".

הגר"ד לאו מסיים את מכתב ברכתו לשר ומאחל כי "נשכיל ביחד לעשות למען הקמת קרן התורה בישראל, להגדיל תורה ולהאדירה".

מכתב הגר"ד לאו:



0 תגובות